تبلیغات
پارود - نکات مهم زندگی
سه شنبه 13 تیر 1391

نکات مهم زندگی

   نوشته شده توسط: سعید آزادی    

نکات مهم بر ای زندگی بهتر و طولانی تر

پژوهشگران برای زندگی سالم و عمر طولانی ، نکاتی را در مورد زندگی روزمرّه توصیه می کنند که به شرط اجرای جدی و مداوم آنها می توانید عمرتان را سالهای سال طولانی ار کرده ؛ زندگی بهتر و دلپذیرتری داشته باشید . برخی ازین شرایط که به بهتر زیستن کمک می کند به شرح زیر است .

1- صرف صبحانه : کسانی که صبحانه میل می کنند ، چون متابولیسم بدن به کار می افتد ، مانع خوردن مواد اضافی و چاق کننده شده ، تعادل عصبی و روحی در آنها به حالت تنظیم در می آید . کسانی که صبحانه نمی خورند بیشتر احساس استرس و خستگی کرده وزود عصبانی می شوند.

2- ورزش و راه پیمائی : ورزش و راه پیمائی مرتب روزانه جریان گردش خون را بیشتر کرده ، قلب و اعضای بدن را تقویت نموده و احتمال سکتۀ قلبی را کاهش

می دهد . نیم ساعت راه پیمائی در هوای تمیز ، ورزش یا شنا در سلامتی بدن نقش مهمی را ایفا می کند و سبب تعادل روحی نیز می شود .

3- ورزش های مغزی: ورزش های مغزی مانع پیری سلولهای مغزی و مانع کم شدن حافظه می شود مثل حل کردن جدول ، شطرنج ونفس عمیق .

4- نوشیدن چای : در دو فنجان چای به اندازۀ 20 لیوان آب سیب مادۀ " آنتی توکسین" وجود دارد . " آنتی توکسینها" سلولهای بدن را از مواد مضر سرطان زا حفظ می کنند.

Flavanoid موجود در چای سبب راحتی راحتی رگها و مانع لخته شدن خون میشود ، پزشکان مصرف چای کمرنگ را توصیه می کنند .

5- فرار از استرس و جنگ اعصاب : از حوادثی که موجب استرس و ناراحتی اعصاب می شوند دور باشید . استرس ، مغز را خسته کرده ، با آسیب به سلولهای سیستم دفاعی ، بدن را ضعیف می کند .

6- فعالیتهای منظم جنسی : فعالیتهای منظم جنسی هم در مردان و هم در زنان اهمیا حیاتی دارد . این امر در شل شدن عضلات و آرامش روحی و خوشبختی طرفین نقش مهمی را ایفا می کند . در ضمن با افزایش جریان گردش خون ، باعث تغذیه بهتر مغز و بدن شده ، در سلامتی و طول عمر موثر است .

7- شل نمودن عضلات بدن : ماساژ و ورزش های سبک ، حرکات شبیه دهن دره ، نفس عمیق و ورزش یوگا سبب شلی و آرامش عضلات شده ، انسان را راحت و سبک می کند .

8 - ورزش روزانه و تمیزی دست ها و ناخن ها : ورزش روزانه هم نشاط آور بوده و هم یک نوع ماساژ و ورزش عضلات بدن می باشد . تمیزی بدن سبب راحتی بدن و روح می شود . شستن و تمیزی دستها مانع عفونتها شده ، از خیلی بیماریها مثل زکام ، سرماخوردگی و عفونتهای چشمی جلوگیری می کند .

9- صحبت و همدردی با عزیزان و دوستان : صحبت با دوستان خوب و صمیمی قلب شما را آرامش می دهد ، استرس شما را کمتر می کند ، شما را به زندگی علاقه مند تر می کند ، سبب راحتی روح و روالن می شود . همدردی با یک عزیز به حل خیلی از مسائل کمک کرده ، شما را آرام تر می کند .

10- تا می توانید بخندید : خندیدن داروی طبیعی موثری برای خیلی از ناراحتی های جسمی و روحی ست . خنده و شادی سبب آرامش درونی و از بین رفتن استر س و باعث تقویت مستقیم دفاع و ایمنی بدن می شود . خندیدن باعث ترشح بیشتر هورمون های نشاط آور بدن می شود .

11- خوردن میوه و سبزی : چون میوه و سبزی ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشند . در زندگی نقش عمده و حیاتی دارد . به خصوص اگر تازه و خام باشد . به طور مثال خوردن روزانه یک عدد سیب در روز می تواند از خیلی از فلج های بدن ، امراض قلبی ، حساسیتها و سرطان ریه جلوگیری کند .

12- خوردن سبزیجات و مرکبات : لیمو ، پرتقال ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، حبوبات ، گردو ، فندق ، روغن زیتون و... در تقویت قلب و پائین آمدن کلسترول خون موثرند و با رقیق کردن غلظت خون مانع سکته قلبی می شوند .

13- خوردن شکلات : کاکائوی موجود در شکلات ، کلسترول خون را کاهش داده ، ریسک سکته قلبی را کمتر کرده ، در ضمن کاکائد سبب ترشح هورمون شادی شده ، ضمن ایجاد شادی و خوشی ، دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند .

14- مسواک زدن دندانها : مسواک ، بدن را در مقابل بسیاری از عفونتهای میکروبی حفظ کرده ، مانع ورود میکروبها به خون می شود ، پلاکهای باکتری موجود در خلال دندان ها سبب پوسیدگی دندانها شده و می تواند باعث بروز بعضی امراض شود .

15- 8 ساعت خواب منظم : روزانه 8 ساعت کامل خوابیدن در سلامتی و طول عمر انسان بسیار موثر است . درین مدت مغز و بدن کاملا استراحت می کند و انسان زندگی روزانه خود را با روحیه قوی و شاد شروع می کند و در پیشگیری از سکته قلبی موثر است .

16 - خوش بینی و دید مثبت در زندگی و گذشت : انسانها هر قدر مثبت وخوش بین با اوضاع روبرو شوند ، به همان اندازه از زندگی دلپذیرتر و خوبی بهره مند خواهند شد . شرط دیگر داشتن زندگی مطبوع ، گذشت و چشم پوشی از خطای دیگران و ایرادهای خود است . لذا نبایستی خود را و دیگران را به خاطر خطاهای کوچک و حتی بزرگ سرزنش کرده و دنبال انتقام و کینه توزی باشید . برای داشتن احساس بهتر و زندگی شیرین تر توصیه می شود در مقابل اشتباهات دیگران خوبی کرده حتی دشمنان خود را نیز دوست بدارید .

17- دعا و شکر گذاری : ازینکه خداوند اینهمه نعمت ها و زیبائی های بی حد در اختیار شما نهاده ، همیشه باید با قلبی مملو از شادی تشکر کنید ازینکه بدن سالم و زندگی مرفهی دارید ، خانواده خوب، پدر و مادر مهربان و همسر و فرزندی دارید که به آنها عشق بورزید باید شکر گذار باشید . هر چقدر قدر شناس تر باشید ، به همان اندازه شادکام و پیروز بوده زندگی طولانی و پر برکت نصیبتان خواهد شد .

18- اجتناب از سیگار و مواد مخدر و الکل : سیگار ، الکل و مواد مخدر بزرگترین دشمنان بشریتند . و بدترین صدمه را به قلب ، ریه و تمامی دستگاهای بدن می زنند . سبب امراض مختلف ، پریشان حالی و استرس در زندگی می شوند .

خلاصه :

اینکه مهمترین نعمت در زندگی دنیوی سعادت و سلامت است . و این نعمتها در سایه زندگی صحیح و با انجام توصیه های مهمی که در بالا ذکر شد میسر می شود .


What causes painful Achilles tendon?
جمعه 24 شهریور 1396 09:44 ب.ظ
Hi there, this weekend is fastidious designed for me, as this point in time i am reading
this wonderful educational article here at
my residence.
barbarameli.wordpress.com
شنبه 14 مرداد 1396 11:19 ق.ظ
After going over a number of the blog posts on your website,
I seriously appreciate your technique of writing a blog. I saved it to my bookmark
site list and will be checking back soon. Please
check out my web site too and let me know what you think.
Maynard
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 06:01 ق.ظ
It's amazing designed for me to have a site, which is beneficial for my experience.
thanks admin
manicure
شنبه 19 فروردین 1396 09:43 ب.ظ
Hi there, everything is going fine here and ofcourse every one
is sharing data, that's truly excellent, keep up writing.
BHW
جمعه 11 فروردین 1396 11:56 ب.ظ
Post writing is also a excitement, if you be acquainted with then you can write
otherwise it is complex to write.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر